آگاهي اندك مردم از خدمات بانكداري الكترونيك
 
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.


 

يكي ازشيوه‌هاي رايج تجارت الكترونيك ، 'همراه بانك' يا 'موبايل بانكينگ'است، استفاده ازاين شيوه در ايران نيز هرچند در سطح محدود شروع شده اما به دليل آشنايي اندك مردم با اين خدمات از تمام ظرفيت هاي ايجاد شده ، استفاده نمي شود .

به گزارش ايرنا، تجارت الكترونيك و اقتصاد مجازي پديده‌هاي عصرجديد هستند كه با ظهور اينترنت شروع شده و با ورود تلفن‌هاي همراه نسل سوم رو به تكامل است.

** موبايل بانكنيگ چيست ؟
همراه بانك يا بانكينگ موبايل (كه به آن m-banking، بانكينگ تلفن، بانكينگ SMS و... نيز گفته مي‌شود) مديريت حساب‌ها توسط تلفن همراه است و چون قابليت ارائه سرويس‌هاي خود را در هر زمان و مكاني در دنيا (البته اگر در آنجا سرويس G3 يا نسل سوم تلفن همراه وجود داشته باشد) داراست، بهترين وسيله جذب مشتري براي بانك‌ها شده است.
مدير گروه همراه بانك شركت خدمات انفورماتيك روز چهارشنبه در زمينه خدمات همراه بانك به خبرنگار ايرنا، گفت: خدمات موجود سرويس همراه بانك در زمان حاضر شامل اعلام مانده حساب، اعلام سه گردش آخر حساب، استعلام وضعيت چك و انتقال وجه بين حساب‌هاي يك مشتري، پرداخت قبوض و خريد شارژ سيم كارت و همچنين انتقال وجه درون بانكي و بين بانكي است.
'مهران افسري' با اشاره به راه‌اندازي سرويس همراه بانك از مردادماه سال 1386، افزود: با وجود استقبال مشتريان از اين سرويس هنوز به دليل آشنايي پايين مردم با خدمات بانكداري الكترونيكي از تمام ظرفيت‌هاي ايجاد شده استفاده نمي‌شود.
براساس گزارش مجله تجارت الكترونيك، نزديك به 70 درصد مردم آمريكا از تلفن همراه استفاده مي‌كنند و آمار كاربران آن بسيار بالاتر از كاربران اينترنت است. به همين دليل است كه m-banking يا بانكينگ موبايل در ايالات متحده آمريكا بسيار رايج است. اين امر فرصت‌هاي جديدي را براي موسسات مالي كه در پي ارائه خدمات خود هستند پديد مي‌آورد و آنها مشتريان جديدي جذب مي‌كنند.


** آيا بانكينگ موبايل ايمن است؟
كارشناسان به آينده‌ي بانكينگ موبايل بسيار خوش‌بين هستند. آنها فكر مي‌كنند كه بانكينگ موبايل بسيار سريع تر از بانكينگ آنلاين خواهد بود . حمل يك تلفن همراه نيز بسيار آسانتر از حمل يك لپ تاپ است. بطور كلي بانكينگ موبايل ايمن تر از بانكينگ آنلاين شناخته شده است.
بزرگترين خطر سيستم‌هاي آنلاين مثل ويروس، Trojan يا ديگر نرم‌افزارهاي رباينده‌ي اطلاعات، در تلفن‌هاي همراه وجود ندارند. از اين رو خطر آلودگي موبايل در مقايسه با كامپيوتر بسيار كمتر است.


** همراه بانك (بانكينگ موبايل) در جهان
به گزارش مجله تجارت اللكترونيك ، بانكينگ موبايل در تمام دنيا رايج است. دلايل استفاده از آن ممكن است از كشوري به كشور ديگر متفاوت باشند. مثلا در اروپا به دليل نفوذ بسيار بالاي تلفن‌هاي همراه از آن استفاده مي‌شود. (حداقل 80 درصد مشتريان از تلفن همراه استفاده مي‌كنند).
در كشورهاي آسيايي مثل هند، بنگلادش، چين، اندونزي، كره و فيليپين(كه داراي تكنولوژي G 3 يا نسل سوم هستند) زيرساخت موبايل بهتر از زيرساخت خط ثابت است.
دسترسي به بانكينگ موبايل با هزينه‌اي مناسب براي مردم امكان پذير است. چون بدين وسيله ديگر نياز به كامپيوتري كه متصل به اينترنت باشد ، ندارند. موفقيت بانكينگ موبايل در كشورهاي آمريكاي لاتين مثل پاراگوئه، برزيل، اروگوئه، ونزوئلا، كلمبيا، آرژانتين، گواتمالا و مكزيك نيز به همين دليل است.


** همراه بانك در ايران
مدير گروه تلفنبانك و همراه بانك شركت خدمات انفورماتيك گفت: تعداد كل افرادي كه تا يك سال پيش از خدمات همراه بانك(موبايل بانكينگ) استفاده مي‌كنند و از طريق پيامك امور بانكي خود را انجام مي‌دهند به 500 هزار نفر مي‌رسيد كه طي يك سال اخير اين رقم چند برابر شده است .
افسري با اشاره به سهولت استفاده از خدمات همراه بانك و انجام امور بانكي از طريق پيامك(اس.ام.اس)، افزود: اين مزيت سبب شده است كه تعداد مشتريان همراه بانك 2 برابر اينترنت بانك باشد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 1994
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ